Kredyt Hipoteczny – Dochód z Kontraktu Menadżerskiego

Kredyt Hipoteczny – Dochód z Kontraktu Menadżerskiego

0 przez Magdalena Siejka - kredyty

   Kontrakt menadżerski a kredyt hipoteczny? Jakie są możliwości i wymagania dokumentowe?   

   Każdy kto korzystał z kredytu hipotecznego, wie, że to poważna i odpowiedzialna decyzja na najbliższe kilkanaście lub kilkadziesiąt lat. Aby uzyskać taki kredyt musisz pokazać przed bankiem swoją wiarygodność, że stać cię na to, aby płacić miesięczną ratę na swoje wymarzone lokum. Czy możesz starać się o kredyt hipoteczny uzyskując dochód z kontraktu menadżerskiego? Jakich dokumentów wymaga bank?

   Zacznę od tego, co to jest kontrakt menadżerski, jak podchodzi do niego urząd skarbowy, a jak bank? 

   Kontrakt menadżerski jest inaczej zwany umową o zarządzanie. Osobie zatrudniona na takim stanowisku sprawuje zarząd nad przedsiębiorstwem. Pomimo, że dochód ten w celach podatkowych zaliczany jest do umów  cywilno-prawnych, tak jak umowa zlecenie czy umowa o dzieło, to banki traktują go jak umowa o pracę. W oczach instytucji finansowej jest to dochód stabilny. Podobnie do kontraktu menadżerskiego, akceptowalny jest również kontrakt zawodowy oraz kontrakt sportowy.

Okres zatrudnienia - kontrakt menadżerski

   Wspomniałam wcześniej, że banki, przy kredycie hipotecznym, traktują dochód z kontraktu menadżerskiego analogicznie do umowy o pracę. W związku z tym, minimalna długość zatrudnienia zależy od tego, czy masz kontrakt na czas określony czy nieokreślony. Przy opcji pierwszej, tzn. dochód z kontraktu menadżerskiego na czas określony, wynagrodzenie musisz uzyskiwać od min. 3 miesięcy, z uwzględnieniem, że czas do zakończenia umowy upływa min. 6 miesięcy w przód (liczone od daty złożenia wniosku). Jeśli jest to umowa na czas nieokreślony, powinna trwać od 3 miesięcy. 

  Weźcie pod uwagę, że każdy z banków ma indywidualne wymagania dotyczące wymaganego okresu zatrudnienia oraz potrzebnych dokumentów do procesowania wniosku. Powyżej, przedstawiłam Wam najbardziej optymistyczny wariant, który obowiązuje w kilku instytucjach. Inne banki mogą wymagać od Was sześcio lub dwunasto miesięcznego stażu u pracodawcy. Ten ostatni jest najrzadziej wymagany.

Wymagane dokumenty - kontrakt menadżerski

  • Pełna historia operacji lub same potwierdzenia wpływu wynagrodzenia
  • PIT za rok ubiegły
  • Ostatni podpisany kontrakt menadżerski
  • Zaświadczenie o zatrudnieniu (pobierz druk do swojego banku tutaj – druk do umowy o pracę).

kredyt hipoteczny zaświadczenie

Podsumowanie

   Jak widzicie, uzyskując dochód z kontraktu menadżerskiego, możecie starać się o kredyt hipoteczny. Banki jak najbardziej akceptują to źródło zatrudnienia. Warto jednak na początku skontaktować się z doradcą, któremu ufacie, aby wyliczył waszą zdolność i wskazał bank, który najlepiej skredytuje waszą nieruchomość.

   Zapraszam do zadawania pytań w komentarzach oraz osobiście. Tutaj znajdziecie kontakt do mnie. Przypominam również, że konsultacje ze mną, jak i późniejsza współpraca, są dla Was bezpłatne.

Pozdrawiam

Magdalena